شناسهٔ خبر: 21217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

تعریف پروژه‌‌ در بخش حمل و نقل منجر به کاهش رکود در این بخش می‌شود

محمد صادق وجدي مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: تعریف پروژه‌‌ در بخش حمل و نقل منجر به کاهش رکود و رونق در این بخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، محمد صادق وجدی اعلام کرد: پروژه تعریف کردن در بخش حمل و نقل باعث رونق و کاهش رکود در این بخش می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت راه‌های ترانزیت زمینی، دریایی و هوایی است، عنوان کرد: اگر از این ظرفیت بخوبی بهره‌برداری شود شاهد رفع بسیاری از مشکلات به ویژه در بخش اشتغال خواهیم بود.

وی بر توجه به وضعیت فرودگاه سنندج تاکید کرد و گفت: این فرودگاه زیرساختی است که امروز حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و باید در ماه چهار میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا به بهره و سوددهی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است امیدواریم سرمایه‌گذاری‌های خوابیده در بخش‌های مختلف به فعلیت برسد.

وجدی میزان سرمایه‌گذاری خوابیده در بخش راه و مسکن کردستان را ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با صرف هزینه‌ای کم می‌توانیم این سرمایه‌گذاری‌ها را به فعلیت برسانیم.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های راهسازی تنها به نفع بخش راه نیست و سایر بخش‌ها هم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان یکصد رشته وابسته به خود را دارد، اضافه کرد: رکود در صنعت ساختمان منجر به راکد شدن رشته‌های مرتبط با این صنعت در کشور ما شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بر اجرایی کردن سریع تصمیمات ملی در استان تاکید کرد و افزود: مدل‌ها و تصمیماتی ملی در مرکز برای صنعت ساختمان طراحی و گرفته شده که تا به امروز در استان به آن پرداخته نشده است.

نظر شما